






איך פותחים חברה? מה צריך להכין? לאן לגשת?
להלן מובאות בפניך השלבים לפתיחת חברה בכל אחת מהרשויות. שקדנו במאמר זה על מנת שתוכל להגיע מוכן לכל אחת מהרשויות.
ממליצים אנו בפניך, עוד בטרם פתיחת חברה, להכין תוכנית עסקית התהווה את האסטרטגיה ההתחלתית של החברה.
קרא את המדריך שלנו להכנת תוכנית עסקית מצליחה ובחינם. נשמח לסייע לך בהכנת תוכנית עסקית ובהקמת החברה.
פתיחת חברה אצל רשם החברות
לצורך פתיחת חברה ברשם החברות יש להצטייד במסמכים הבאים:
-
תקנון החברה. על התקנון לכלול את הפרטים הבאים: שם החברה, מטרות החברה, הון מניות רשום של החברה, הגבלת אחריות בעלי המניות (חברה מוגבלת במניות או לא מוגבלת במניות). תקנון החברה צריך להיות מאומת על ידי עורך דין בחתימה וחותמת.
-
הצהרת דירקטורים ראשוניים. ההצהרה תכלול את שם החברה (תואם לתקנון החברה), הצהרה של כל הדירקטורים. נוסח ההצהרה הינו אחיד. ההצהרה צריכה להיות מאומתת על ידי עורך דין בחתימה וחותמת .
-
בקשה לרישום חברה (אם קיימים יותר מבעל מניות אחד בחברה). הבקשה תכלול: שם החברה (תואם לתקנון החברה), שמות בעלי מניות החברה, תעודת זהות של בעלי המניות, מען החברה, מטרות החברה, הון מניות , הגבלת אחריות בעלי המניות (חברה מוגבלת במניות או לא מוגבלת במניות). הבקשה צריכה להיות מאומתת על ידי עורך דין בחתימה וחותמת. יש להגיש מסמך מקורי.
-
טופס הגשת מסמכים לרישום חברה. יש לציין 3 שמות חלופיים. יש לציין מספר טלפון של גורם מוסמך זמין לצורך בדיקת שם חברה. יש לציין את מספר העותקים של תקנון / תעודת התאגדות הרצויים.
-
תשלום אגרת רישום חברה
-
מסמכים נוספים על פי דרישת רשות חברות
ניתן לבצע רישום חברה באמצעות שליחת המסמכים בדואר (רצוי דואר רשום)
רישום החברה יתבצע תוך כ- 14 ימיי עבודה ממועד קבלת המסמכים במשרדי הרשם.
מיד עם רישום החברה ישלח בפקס או בדואר אלקטרוני עותק תעודת רישום. תעודת רישום מקורית תשלח בדואר.
לאחר קבלת תעודת רישום יש לפתוח חברה במשרדי מע"מ
פתיחת חברה במשרדי מע"מ
לצורך פתיחת חברה במשרדי מע"מ יש להצטייד במסמכים הבאים:
-
אישור של רשם החברות על רישום החברה במרשם החברות.
-
תקנון ופרוטוקול מינוי מנהלים של החברה כפי שאושר על ידי רשם החברות.
-
שמות מנהלי החברה, מספרי הזהות שלהם, כתובותיהם ומספרי הטלפון שלהם.
-
חוזה קנייה/שכירות של מקום העסק .
-
אסמכתא על קיום חשבון הבנק של החברה.
-
לגבי עסק בשלבי הקמה, שטרם החל בפעילותו: מסמכים נוספים שמתוכם ניתן ללמוד על פעילותו העתידית של העסק, כגון: התחייבויות לאספקת טובין, חוזים לביצוע פעולות רכישת נכסים לבנייה, אישורי בנייה, רישיונות עסק מטעם רשויות מקומיות או ממשלתיות, וכיוצא בזה.
-
טופס רישום לצרכי מע"מ- מלא על כל פרטיו. חלק א – פרטי החברה. חתום בחותמת וחתימת החברה. וחלק ב - פרטיי מנהל החברה חתום בחתימת בעל זכות החתימה בחברה או מייצג. יש להציג טופס מקורי.
-
מידע על הרכוש: סכום ההשקעה, מקורות המימון, מחזור העסקאות המשוער.
פתיחת חברה במשרדי מס הכנסה
לצורך פתיחת חברה במשרדי מס הכנסה יש להצטייד במסמכים הבאים:
-
טופס 4436 בדבר פתיחת תיק לחברה במס הכנסה ו/או ניכויים על כל פרטיו – מלא על כל פרטיו.
-
תעודת התאגדות
-
תקנון החברה
-
פרוטוקול מורשיי חתימה
פתיחת חברה במשרדי ביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי מקבל את המידע אודות פתיחת התיק ומספרו ממס הכנסה ופותח תיק למעסיק החדש אוטומטית גם בביטוח הלאומי.
לאחר פתיחת התיקים ישלח המוסד לביטוח לאומי למעסיק בדואר: הודעה על פתיחת תיק, מספר העובדים ושיעור דמי הביטוח; שאלון להשלמת פרטים; טופס דין וחשבון על העסקת עובדים (טופס 102). פנקסי תשלומים באמצעותם יש לשלם את הניכויים משכר העובדים.
אנו במשרד טביב אברהם רו"ח שקדנו במאמר זה על מנת להביא לידיעתך את האופן הפשוט ביותר לפתיחת חברה.
מקווים אנו שמאמר זה ייסיע בידך. ונשמח לשמוע את חות דעתך.
לסיוע בפתיחת חברה צור עימנו קשר
המידע במאמר זה מובא ליידע כללי בלבד. אין לראות במידע המובע לעיל כייעוץ, חוות דעת או המלצה. כל העושה שימוש במידע המובא במאמר זה, עושה זאת על אחריותו בלבד. המשרד אינו אחראי על שימוש במידע מבלי ייעוץ מקצועי. לקבלת ייעוץ מקצועי צרו עימנו קשר.